Stela Pavetić, OŠ Veliki Bukovec, učiteljica engleskog jezika, 28 godina iskustva
Koji su najbolji trenuci i najkorisniji sadržaji s održanih radionica? – Edukacija u sklopu projekta LORI dobro je osmišljena i izuzetno zanimljivo provedena. Izuzetno mi je dobro došlo malo ponavljanja na temu digitalne komunikacije, odnosno preporuka za uspješnu komunikaciju i primjenu pravila netiquette-a, kao i kritičko promišljanje o autentičnosti ili istinitosti objava na internetu, na čemu bih svakako trebala raditi sa svojim učenicima te primijeniti u svakodnevnoj komunikaciji i tijekom online nastave. Također ću primijeniti i odlične savjete za učinkovitu online nastavu koje smo dobili vezano uz pripremu materijala, zadržavanje pažnje sudionika te odgovaranje na izazove digitalnog poučavanja. Smatram da je to način na koji će obrazovanje jednoga dana u budućnosti funkcionirati i na tome bismo trebali raditi i usavršavati se ako želimo biti u korak s vremenom i našim učenicima te ako želimo naše učenike pripremiti na cjeloživotno obrazovanje koje ih neminovno očekuje u budućnosti.
Koji su najveći izazovi u radu s djecom? – Najveći izazov trenutno mi predstavlja motivacija učenika te prilagođavanje njihovom načinu učenja i rada, odnosno, otkrivanje koji način prenošenja znanja svakom učeniku odgovara. O tome uvelike ovisi koliko će tko od njih nešto željeti naučiti i usvojiti, a i koliko će svatko od njih sudjelovati u nastavnom procesu. Motivacije prečesto kod naših učenika nedostaje a mi smo ti koji ju trebamo potaknuti, bilo mijenjanjem svojih nastavnih metoda bilo uvođenjem novih metoda koje će u našu nastavu unijeti barem malo inovativnosti i promjene. Svaka promjena pozitivno djeluje na učenike u smislu motivacije i vrlo će rado u svakoj novoj aktivnosti sudjelovati. Zbog toga su ove edukacije u sklopu LORI projekta vrlo dobrodošle jer nam otvaraju nove mogućnosti i daju nove ideje koje možemo već sutra primijeniti u svojoj učionici i tako barem malo biti u skladu s našim vremenom…
Što vas najviše veseli u vašoj profesiji? – Najviše me veseli kada u očima svojih učenika vidim radost zbog činjenice da su nešto naučili i da kući odlaze sa nečim što će moći primijeniti – bilo da se to odnosi na konkretno znanje iz predmeta koji poučavam, bilo nekakvu životnu mudrost koju sam im uspjela prenijeti ili ideju koju će u svojim glavama razviti onako kako njima odgovara. Volim kada vidim AHA moment odnosno eureka učinak nad njihovim glavama, jer tada ono što radim ima smisla… Veseli me kada učenici kažu da vole ići u školu i da im je u školi lijepo jer to znači da svoj posao radimo sa srcem i da slušamo svoje učenike umjesto službenih dokumenata, silnih pravilnika i zakona.
Kakav treba biti profil učitelja/profesora u Lori Ludbreg centru? – Smatram da učitelji u Lori Ludbreg centru moraju biti prije svega digitalno pismeni, digitalni građani orijentirani na konstantno usavršavanje kako bi bili ukorak s vremenom i s generacijama učenika koje dolaze. Također, trebaju biti spremni na izazove, na timski rad i na osluškivanje učenika i njihovih potreba te otvoreni za sve mogućnosti i promjene koje takav jedan centar nosi. Trebaju biti stručnjaci u svojem području, educirani za provođenje projekata, inovativne i interaktivne nastave te raznih eksperimenata koji će se provoditi u centru.