K nama su stigli i prvi učenici u sklopu terenske nastave!
Učenici 4. r. OŠ Novi Marof, PŠ Remetinec, 25. travnja 2024. godine posjetili su sa svojom učiteljicom Lidijom Vukalović STEM centar LORI u Ludbregu u sklopu svojega programa izvannastavnih aktivnosti (B1) kao jednog od četiri programa Eksperimentalnog programa osnovne škole kao cjelodnevne škole.
Sudjelovali su u Matematičko-informatičkom području, u modulu Roboti i opseg koji je namijenjen za dob od 10 do 12 godina u trajanju od 4 puna sata s ciljem razvijanja vještina u području matematike, geometrije i programiranja. O pripremama i posjeti više nam je rekla učiteljica Lidija Vukalović:
„Nakon što smo dogovorili datum posjete Newton učiteljica poslala nam je zadatke kojima su se učenici pripremili za rad u Newton sobi. Uoči odlaska u Lori u školi smo procjenjivali, mjerili i izračunavali opsege geometrijskih likova i opsege likova nepravilnog oblika. Objašnjavali su strategije određivanja opsega oblika i odredili jedinice opsega.
Ispred LORI-ja srdačnu nam je dobrodošlicu zaželjela Newton učiteljica Lidija Pokos, dala nam kratke upute o kućnom redu i uvela u Newton sobu. Učenici su bili iznenađeni uređenjem Newton sobe, dizajnom i opremom, i s veseljem su obukli bijele kute te se podijelili u parove. Na stolovima su bili pripremljeni roboti i kutije s različitim priborom za mjerenje opsega (geometrijski pribor, krojački i zidarski metar, konopac i kalkulator). Kao i svi drugi Newton moduli, i ovaj je započeo u amfiteatru teorijskim uvodom u nastavu. Uslijedilo je provođenje nastave, odnosno 3 aktivnosti koje su povezane s rotacijom kotača, programiranjem robota i računanjem opsega.
Nakon svake aktivnosti učenici su odlazili u amfiteatar gdje su iznosili strategije mjerenja, izračunavanja i programiranja. Tijekom iznošenja strategija bilo je uočljivo da su učenici bili izrazito motivirani u suradničkom učenju u paru, a prepreke u svakoj aktivnosti bile su im izazovne jer je zadani cilj svake aktivnosti bio visoko motivirajući.
Puni dojmova o ovakvom vidu učenja učenici su već najavili da će doći u Lori u 7. razredu na modul Fizike Istražujemo energiju i modul Gore u zraku s brojevima.“
Drago nam je da su učenici uživali, a da su bili motivirani, vidljivo je i iz fotogalerije. Newton učiteljica Lidija posebno je istaknula da je vrijeme jednostavno proletjelo u radu s učenicima jer su pozorno pratili upute i aktivno tražili rješenja postavljenih problema, ne bojeći se da će negdje pogriješiti jer im je odmah na početku rečeno da nema netočnog odgovora, nego samo pitanja „što je trebalo biti drugačije“ ili „što možeš promijeniti da rezultat bude drugačiji“. Koliko učenici vole učiti jedni od drugih, pomagati si i međusobno se usmjeravati, ali i natjecati na kraju, vidljivo je u svim segmentima ovoga modula.
Veselimo se budućim dolascima učenika u STEM centar LORI Ludbreg, a evo što su rekli učenici:
Veronika Benjak: U LORI-ju smo se moj razred i ja predivno zabavili. Nekoliko dana prije izleta u Ludbreg ponavljali smo izračunavanje opsega. Kad smo stigli u LORI, Newton učiteljica nas je predivno ugostila i u objašnjavanju je bila veoma draga. Vrlo me oduševilo upravljanje robotom. Radili smo u paru. Najzanimljivija atrakcija bila mi je vođenje robota po opsegu lika. Tabletom smo davali komande robotu i programirali mu kretanje. Nadam se da ću opet imati priliku posjetiti LORI.
David Ježovita: U LORI-ju mi je bilo zabavno, a pogotovo kad smo programirali robote. Bili smo u Newtonovoj sobi i radili smo u paru. Mislio sam da sam pametnjaković, a zapravo nisam niti P od pametnjakovića. Bilo mi je jako zanimljivo kad smo tabletom kontrolirali robota i nismo smjeli srušiti čovječuljka. Nadam se da ću ići u LORI u 7. r.
Teo Puškadija: U LORI-ju nas je dočekala Newton učiteljica Lidija. Uvela nas je u Newton sobu. Bila je jako draga. Na početku nam je bilo teško, ali je Newton učiteljica bila strpljiva i pomagala nam. Najzabavnije mi je bilo kad smo programirali robota da se jednim kotačem kreće po opsegu lika. Bio sam iznenađen robotima i kako smo Vinko i ja uspjeli programirati kretanje robota da se pribliiži do čovječuljka na udaljenosti od 3 mm. Svi smo bili zadovoljni svojim rezultatima, ali je najbitnije što smo se zabavili i naučili nešto novo.
Vita Valentag: U znanstvenom centru LORI bilo mi je izuzetno zanimljivo. Najzanimljivije mi je bilo mjeriti i izračunavati rotacije kotača robota. Programirali smo broj rotacija i upravljali robotom preko tableta. Radila sam s prijateljicom u paru. Bile smo uporne i nismo odustajale. Newton učiteljica nas je odlično ugostila i sve nam objašnjavala. Iznenadilo nas je što smo dobili razglednicu Ludbrega i privjesak za ključ.