Ludbreg becomes a STEM center

Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak dodijelila je 19 ugovora ukupne vrijednosti 147.680.522,74 HRK (19.610.985,03 EUR) u okviru Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora za razdoblje 2014. – 2021. godine, u sklopu programa Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva.

Među potpisnicima Ugovora bio je i gradonačelnik Dubravko Bilić, a Gradu Ludbregu tako je odobren projekt „Regionalni znanstveni centar za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području“, akronima LORI ukupne vrijednosti 22.217.250,00 kn odnosno 2.950.302,10 EUR sa. Provedba jednog od najvećih projekata u povijesti grada Ludbrega započinje u kolovozu ove godine i trajat će do kraja travnja 2024. godine. Od navedenog iznosa 85% financira se iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, dok se preostali iznos osigurava iz državnog proračuna.

Naglasak projekta je na obrazovanju, ali njegov je značaj daleko širi jer će se njegovom realizacijom aktivirati neaktivan prostor, odnosno stari mlin koji će tako postati STEM centar.

–  Od iznimne nam je važnosti što smo u suradnji s norveškim partnerima uspjeli dogovoriti ovaj zanimljivi projekt koji će biti okosnica obrazovanja u STEM području i to ne samo za djecu iz Osnovne škole Ludbreg već i za djecu iz susjednih općina, ali isto tako vjerujem da je on i okosnica daljnjeg razvoja turizma – ističe gradonačelnik Dubravko Bilić.

Grad Ludbreg ovaj će projekt provoditi u suradnji s Osnovnom školom Ludbreg, Osnovnom školom Veliki Bukovec, Osnovnom školom Sveti Đurđ, Varaždinskom županijom, udrugom First Scandinavia i Međimurskim Veleučilištem u Čakovcu.

Ovim projektom Grad i partneri uspostavit će LORI, regionalni znanstveni centar za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje, kao neformalni oblik suradnje između jedinica lokalne i regionalne samouprave, osnovnih škola te drugih dionika. LORI će se temeljiti na STEM tematskom području, uvođenju informacijsko komunikacijskih tehnologija u odgoj i obrazovanje te na razvoju i poboljšanju STEM vještina učitelja, odgojno-obrazovnog osoblja i učenika. Projektom se planira riješiti problem nedostatnih prostora za STEM obrazovanje, nepostojanje adekvatno opremljenih STEM učionica, manjak znanja i vještina učitelja, odgojno obrazovnih radnika i učenika u STEM području te smanjenih mogućnosti za učenike u postojećem osnovnoškolskom obrazovnom sustavu.

–  Očekujemo da će u tom prostoru u novouređenim zgradama boraviti tokom tjedna djeca na različitim edukacijama i širiti znanje. Kroz ovaj projekt dovodimo jedan novi koncept obrazovanja djece, to je norveški sustav soba u kojem su Norvežani zapravo odlučili djeci na praktičan način prikazati zašto je matematika važna, zašto su fizika, kemija i biologija važne znanosti i kako se primjenjuju u svakodnevnom životu. Temelj svake Newton sobe je zapravo matematika kao temeljna prirodna znanost i iz koje se izvlače smjernice za ostale znanosti. U Ludbregu smo nedavno proslavili važnu obljetnicu Zajednice tehničke kulture i mi smo zapravo oduvijek STEM centar samo što se to svojedobno nije tako zvalo. Djecu se kroz tehniku i tehnologiju “uvlačilo” u prirodne znanosti i zato nije ni čudo da se ovdje razvila industrija bazirana na tehnici, strojarstvu, elektrotehnici, odnosno STEM područjima. Važno nam je da današnju djecu, ali i generacije u dolasku usmjeravamo ka tim područjima kroz ovaj projekt. Mi ćemo u prvoj fazi imati dvije STEM sobe, a paralelno ćemo raditi i na trećoj. Jedna soba je, uvjetno rečeno matematika, biologija i kemija i ta će soba koristiti prirodne resurse Otoka. Druga soba bit će povezana s astronomijom i fizikom. Ta osoba oslanja se na nasljeđe Rudolfa Fizira, Zajednice tehničke kulture i u njoj će se nalazaiti simulator letenja, jedini na sjeveru Hrvatske i u ovom dijelu Europe koji će djeci pružiti mogućnost da kroz praktičan rad vide što prirodne znanost mogu pružiti – objašnjava gradonačelnik Bilić.

Aktivnosti koje će se provoditi odnose se na razvoj sposobnosti učitelja i drugih odgojno obrazovnih radnika u STEM podučavanju, IKT-u i poduzetništvu, razvoj i jačanje STEM vještina učenika osnovnih škola, provedbu izvannastavnih aktivnosti, radionica i predavanja za učenike osnovnih škola u području STEM-a, IKT-a i poduzetništva, na izradu i implementaciju novih obrazovnih programa u suradnji s norveškim partnerima, rekonstrukciju i opremanje te na pružanje usluge modernog obrazovanja za djecu osnovnoškolske dobi iz cijele Varaždinske županije i šire. Grad Ludbreg i partneri kroz ovaj projekt pružit će podršku poboljšanju i unapređenju STEM vještina učitelja, odgojno obrazovnih radnika i učenika osnovnih škola i uspostavit će LORI, tj. moderni Regionalni znanstveni centar za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje za STEM aktivnosti.

Na svečanom uručivanju ugovora, održanom u Hotelu International u Zagrebu uz ministricu Tramišak prisutne su pozdravili i izvanredni i opunomoćeni veleposlanik Kraljevine Norveške u Republici Hrvatskoj Nj.E. Haakon Blankenborg te državni tajnik Ministarstva znanosti i obrazovanja Tomislav Paljak.

Ministrica Tramišak u svom je pozdravnom govoru naglasila kako je važno jačati kapacitete  institucija osnovnoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj u STEM podučavanju s konačnim ciljem poboljšanja STEM vještina učitelja i drugih odgojno-obrazovnih radnika, te poboljšanja STEM vještina učenika kao i sinergijske aktivnosti koje će obuhvatiti i upotrebu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u odgoju i obrazovanju.

–  Zabilježen je izniman interes osnovnih škola, organizacija civilnog društva i obrazovnih institucija za sredstva dostupna kroz ovaj Poziv. Zaprimili smo ukupno 116 projektnih prijava ukupne vrijednosti 106,8 milijuna eura što je gotovo pet (5) puta više od vrijednosti poziva. Kroz provedbu uručenih ugovora ostvarit će se izvanredni rezultati u čiju će realizaciju biti uključena 61 osnovna škola, a kroz projektne aktivnosti ojačat će se kapaciteti 872 nastavnika i 4.921 učenika – naglasila je ministrica Tramišak.

Ministrica je kazala kako su krajnji korisnici ovih projekata upravo djeca i to se savršeno uklapa u opći cilj financijskih mehanizama naših donatora kao i Vlade RH, jer nema boljeg načina jačati socijalnu i ekonomsku koheziju nego ulagati u bolju budućnost djece.

Ludbreg becomes a STEM center

The Minister of Regional Development and European Union Funds, Nataša Tramišak, awarded 19 contracts with a total value of HRK 147,680,522.74 (EUR 19,610,985.03) within the Financial Mechanism of the European Economic Area for the period 2014-2021, as part of the Local Development program and poverty reduction.

Mayor Dubravko Bilić was among the signatories of the Agreement, and the City of Ludbreg was thus approved for the project “Regional Science Center for Primary School Education in the STEM Area”, acronym LORI, with a total value of HRK 22,217,250.00, i.e. EUR 2,950,302.10. The implementation of one of the largest projects in the history of the city of Ludbreg will begin in August this year and will last until the end of April 2024. Of the stated amount, 85% is financed from the Financial Mechanism of the European Economic Area, while the remaining amount is provided from the state budget.

The emphasis of the project is on education, but its significance is much broader, because its implementation will activate an inactive space, that is, an old mill, which will thus become a STEM center.

– It is extremely important to us that in cooperation with our Norwegian partners we managed to agree on this interesting project that will be the backbone of education in the STEM field, not only for children from Ludbreg Primary School, but also for children from neighboring municipalities, but I also believe that it is also the backbone of the further development of tourism – points out mayor Dubravko Bilić.

The city of Ludbreg will implement this project in cooperation with Ludbreg Primary School, Veliki Bukovec Primary School, Sveti Đurđ Primary School, Varaždin County, First Scandinavia association and Međimurje Polytechnic in Čakovec.

With this project, the City and partners will establish LORI, a regional scientific center for primary school education, as an informal form of cooperation between local and regional self-government units, primary schools and other stakeholders. LORI will be based on the STEM thematic area, the introduction of information and communication technologies in education and the development and improvement of STEM skills of teachers, educational staff and students. The project plans to solve the problem of insufficient spaces for STEM education, lack of adequately equipped STEM classrooms, lack of knowledge and skills of teachers, educational workers and students in the STEM field, and reduced opportunities for students in the existing elementary school education system.

– We expect that during the week children will stay in this space in the newly renovated buildings for various educations and spread knowledge. Through this project, we are introducing a new concept of children’s education, it is the Norwegian system of rooms in which the Norwegians actually decided to show children in a practical way why mathematics is important, why physics, chemistry and biology are important sciences and how they are applied in everyday life. The foundation of every Newton room is actually mathematics as a fundamental natural science and from which guidelines for other sciences are drawn. In Ludbreg, we recently celebrated the important anniversary of the Community of Technical Culture, and we have always been a STEM center, except that it was not called that at one time. Children were “drawn” into the natural sciences through technique and technology, and therefore it is no wonder that an industry based on technique, mechanical engineering, electrical engineering, or STEM fields has developed here. It is important for us to direct today’s children, as well as future generations, towards these areas through this project. We will have two STEM rooms in the first phase, and we will work on the third in parallel. One room is, conditionally speaking, mathematics, biology and chemistry, and that room will use the natural resources of the Island. The second room will be connected with astronomy and physics. This person relies on the legacy of Rudolf Fizir, the Community of Technical Culture, and it will house a flight simulator, the only one in the north of Croatia and in this part of Europe that will give children the opportunity to see through practical work what natural science can provide – explains Mayor Bilić.

The activities that will be carried out relate to the development of the abilities of teachers and other educational workers in STEM teaching, ICT and entrepreneurship, the development and strengthening of STEM skills of primary school students, the implementation of extracurricular activities, workshops and lectures for primary school students in the field of STEM- a, ICT and entrepreneurship, to the creation and implementation of new educational programs in cooperation with Norwegian partners, reconstruction and equipping, and to the provision of modern education services for children of primary school age from the entire Varaždin County and beyond. The city of Ludbreg and partners through this project will provide support for the improvement and advancement of STEM skills of teachers, educational workers and primary school students and will establish LORI, i.e. a modern Regional Scientific Center for Primary School Education for STEM activities.

At the ceremonial awarding of the contract, held at the Hotel International in Zagreb, together with Minister Tramišak, the present were greeted by the ambassador extraordinary and plenipotentiary of the Kingdom of Norway in the Republic of Croatia, H.E. Haakon Blankenborg and State Secretary of the Ministry of Science and Education Tomislav Paljak.

In her welcoming speech, Minister Tramišak emphasized that it is important to strengthen the capacities of primary education institutions in the Republic of Croatia in STEM teaching with the ultimate goal of improving the STEM skills of teachers and other educational workers, and improving the STEM skills of students, as well as synergistic activities that will include the use information and communication technologies in education.

-Extraordinary interest of primary schools, civil society organizations and educational institutions for the funds available through this Call has been recorded. We received a total of 116 project applications with a total value of 106.8 million euros, which is almost five (5) times more than the call value. Through the implementation of the awarded contracts, extraordinary results will be achieved, the implementation of which will involve 61 elementary schools, and through project activities, the capacities of 872 teachers and 4,921 students will be strengthened – emphasized Minister Tramišak.

The minister said that the ultimate beneficiaries of these projects are children, and this fits perfectly with the general goal of the financial mechanisms of our donors and the Government of the Republic of Croatia, because there is no better way to strengthen social and economic cohesion than to invest in a better future for children.

en_GBEnglish (UK)